Un clip care a făcut SENZAȚIE pe net-dezvăluiri super ȘOCANTE :))


Starea deplorabilă a online-ului românesc este o certitudine în ultimii ani. Știrile sunt făcute în așa fel încât să aibă cât mai multe vizualizări și distriburi pe rețelele de socializare,fără a ține cont de corectitudinea sau veridicitatea conținutului acestora. Rețeta succesului este condiționată doar de inserarea unor cuvinte-cheie precum „șocant”, „senzațional”,”incredibil”,etc.

Mă bucur că am reușit să fac o selecție și să elimin din preferințele mele acele site-uri care practică acest gen de jurnalism, lipsit total de profesionalism.În aceste condiții, nu am fost pe fază în momentul în care clipul de mai sus făcea senzație pe youtoube. Care a fost „rețeta succesului” în cazul acestuia? Detalii din culisele realizării lui ne oferă Adrian Nicolae,în articolul cu titlul extrem de sugestiv „Fabulos ! Cum s-a ales praful de știință în online-ul românesc „ din numărul din mai al cunoscutei publicații „Știință și tehnică” :

„În urmă cu vreo cinci ani,am făcut un test.Lucram în mediul online pe atunci.Am scris scenariul unui interviu, cu întrebări și răspunsurile aferente, evident. Aveam nevoie de un personaj mai în vârstă, așa că m-am orientat spre un coleg care lucra la o publicație de cancan,să-i spunem Marian. L-am îmbrăcat frumos,adică i-am dat un sacou,l-am dus la departamentul video și,cu promisiunea unei beri,le-am cerut colegilor de acolo să își rupă din timpul lor câteva minute pentru a-l filma. Omul trebuia doar să citească de pe o hărtie răspunsurile la întrebările pe care eu i le adresam. Subliniez că Marian al meu trebuia filmat tot timpul din spate, iar vocea trebuia blurată la montaj,ca și cum am fi încercat să îi ascundem identitatea. El trebuia să joace rolul unui presupus agent secret din România, membru al unei divizii ce se ocupa cu depistarea OZN-urilor și a extratereștrilor, care se hotărâse să rupă tăcerea. Nu mai spun că scenariul era unul atât de bombastic și de idiot încât și un copil de clasa I s-ar fi prins că e o păcăleală. Nu mai pomenesc de calitățile îndoielnice de actor ale bietului Marian,…treaba a durat cam 30 de minute, și asta pentru că am tras câteva duble, nu pentru perfecționare, ci pentru că pe Marian îl umfla râsul din cinci în cinci minute citind enormitățile pe care i le dădusem”.

Pasul doi a fost crearea unui blog fictiv și promovarea clipului pe rețelele de socializare.Rezultatul -peste 200 o00 de vizualizări și dispute aprige între internauți, care au avut loc până recent.Părerile sunt împărțite, la fel ca în cazul oricărui subiect controversat apărut în mass-media românească.(A rupt țara în două :)) !) .În orice caz, felicitări pentru scenarist și regizor, o experiență care merită inclusă în orice manual de PR.
Categorii: Divertisment | Etichete: , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.